Estada d’estudiants de la University of North Texas a la UAB

Un grup d’estudiants de la University of North Texas (UNT) estan realitzant una estada acadèmica a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) entre el 14 i el 18 de maig de 2018. Aquesta estada està emmarcada en el nou programa d’intercanvi acadèmic entre la Facultat de Dret de la UAB i la University of North Texas (UNT) que s’ha iniciat durant el curs acadèmic 2017-18 per alumnes dels últims cursos dels graus de Dret, Criminologia o del doble grau Dret+Criminologia interessats en la justícia penal.

L’objectiu del programa es la comparació entre els sistemes de justícia penal nord-americà i espanyol. S’ha establert un programa acadèmic amb conferències sobre els sistemes nord-americà i espanyol de justícia penal i visites a institucions i professionals vinculats al sistema penal de justícia de Catalunya per tal que en coneguin les seves especificitats. D’entre les visites programades, els alumnes han conegut el sistema penitenciari amb una visita al Centre Penitenciari Brians 2 (foto 1) i el sistema de justícia juvenil amb una visita a la Ciutat de la Justícia (fotos 2 i 3).

L’alumnat visitant està acompanyat per Peter Johnstone i Jessica Craig, professors de la UNT, i per Josep Cid i Anna Meléndez, professors de la UAB.